Renk ve İletişim
Kaynaklar:
Color and Communication- Jean-Paul Favre, Andre November
Type & Color- Al ton Cook, Robert Fleury
Color and Communication- Jean-Paul Favre, Andre November
Type & Color- Al ton Cook, Robert Fleury
Giriş
Kimlik. Görünürlük, iletişim. Bunlar rengin her şeyden daha hızlı ve daha iyi yapabildiği üç iş. Renklerin hayatımızda çok önemli bir yeri olduğu tartışmasız bir gerçek. Bu nedenle bir tasarımcının renkleri çok iyi tanıması, doğası, anlam, ifade ve değerlerini çok iyi bilmesi gerek. Işık içinde yer alan milyonlarca renk içinden beynimiz sadece dördünü görmeyi organize edebilmektedir. Diğer tüm renkler bu dört rengin, kırmızı, mavi, yeşil ve sarı'nın karışımlarıyla meydana gelmektedir. Çözümüzün optik yapışı ancak buna izin verir.
Renklerin insan davranışları üzerinde tahminlerimizden çok daha fazla etkisi olduğunun farkında olarak renkleri yerinde, amacına uygun, bilinçli bir şekilde kullanabilmeliyiz.
Yazının devamı için başlığını tıklayınız...
Kimlik. Görünürlük, iletişim. Bunlar rengin her şeyden daha hızlı ve daha iyi yapabildiği üç iş. Renklerin hayatımızda çok önemli bir yeri olduğu tartışmasız bir gerçek. Bu nedenle bir tasarımcının renkleri çok iyi tanıması, doğası, anlam, ifade ve değerlerini çok iyi bilmesi gerek. Işık içinde yer alan milyonlarca renk içinden beynimiz sadece dördünü görmeyi organize edebilmektedir. Diğer tüm renkler bu dört rengin, kırmızı, mavi, yeşil ve sarı'nın karışımlarıyla meydana gelmektedir. Çözümüzün optik yapışı ancak buna izin verir.
Renklerin insan davranışları üzerinde tahminlerimizden çok daha fazla etkisi olduğunun farkında olarak renkleri yerinde, amacına uygun, bilinçli bir şekilde kullanabilmeliyiz.
Yazının devamı için başlığını tıklayınız...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder