HOŞGELDİNİZ...

Entegre pazarlama iletişimi, pazarlama, reklam, halkla ilişkiler, marka, grafik tasarım, web tasarımı ve kişisel gelişim üzerine derlediğim yazılardan, görsellerden ve videolardan oluşan arşivimi bir kaynak olarak paylaşmak, yazılarınızla geliştirmek, yorumlarınızla zenginleştirmek istiyorum.

En iyi dileklerimle...

Tüm haberler yazarlarına aittir. Sadece bilgi amaçlı kullanılması ve haber yollarken kaynak bildirilmesi rica olunur.

HS EPI 'de Ara

19 Şubat 2007 Pazartesi

Marka ve Amblemler

Yazan: Yrd. Dç. Abdullah Taşçı - MSÜ Grafik Bölümü
(Halen: Doğuş Ü. İF, Grafik Bl.)


Kaynak: Grafik Sanatı Dergisi Yıl: 1985 Sayı:4

Giriş
Günlük yaşamımızda her gün amblemlerle iç içeyiz. Çevremizde gördü­ğümüz hemen her türlü ürün, hizmet bir kuruluş tarafından gerçekleş­tirilmektedir ve bu kuruluş kendini bir amblem ile tanıtmaktadır. Amb­lemin tarih içindeki gelişimi incelendiğinde insan ile ilişkisinin ne den­li önemli olduğu açıkça görülecektir. Yine bu inceleme ülkemizde ambleme verilen, daha doğrusu verilmesi gereken öneminde ne boyutta olduğunu gösterecektir, Türkiye'de amblemin uygulanış biçimi ne yazık ki pek iç açıcı değildir. Pek çok uygulamanın yanlış olduğu ülkemizde bu alandaki yanlışlıklar da belki bağışlanabilir ve hızlı gelişmenin ürün­leri olarak kabullenilebilir. Ancak böyle kabullenme bu konudaki geliş­meyi önler.
Yazının devamı için başlığını tıklayınız...

Hiç yorum yok: