HOŞGELDİNİZ...

Entegre pazarlama iletişimi, pazarlama, reklam, halkla ilişkiler, marka, grafik tasarım, web tasarımı ve kişisel gelişim üzerine derlediğim yazılardan, görsellerden ve videolardan oluşan arşivimi bir kaynak olarak paylaşmak, yazılarınızla geliştirmek, yorumlarınızla zenginleştirmek istiyorum.

En iyi dileklerimle...

Tüm haberler yazarlarına aittir. Sadece bilgi amaçlı kullanılması ve haber yollarken kaynak bildirilmesi rica olunur.

HS EPI 'de Ara

24 Şubat 2007 Cumartesi

Başarı İçin Strateji


Dr. Yılmaz ARGÜDEN
ARGE Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı

Başarı sürekli olarak “değer yaratabilmektir.” Değer yaratmada sürekliliği sağlayabilmek ise hem “doğru işin yapılması” (Strateji), hem “işin doğru yapılması” (Toplam kalite yönetimi), hem de “sürekliliği sağlayacak yapılanma” (Kurumsallaşma) ile sağlanabiliyor.

Strateji, kelime anlamı itibarıyla Latince yol, çizgi kavramından ve yönetimin başı anlamına gelen “strategos” kökeninden gelmektedir. Sonuç alıcı harekâtların planlaması ve yönetimi olarak tanımlanmaktadır. Şirketler açısından strateji, kimin, hangi ihtiyacının nasıl karşılanacağı konusunda tutarlı seçimler yaparak odaklanmaktır.

Bir kurumu ileriye taşıyan ve onu rakiplerinden farklı kılan onun vizyonu ve bu vizyon doğrultusunda oluşturduğu ve uyguladığı stratejidir. Özetle, strateji farklılığın temelidir. Vizyonunu ve stratejisini net olarak ortaya koyan ve uygulayan şirketler birçok fayda sağlarlar:
Yazının devamı için başlığını tıklayınız...

Hiç yorum yok: