HOŞGELDİNİZ...

Entegre pazarlama iletişimi, pazarlama, reklam, halkla ilişkiler, marka, grafik tasarım, web tasarımı ve kişisel gelişim üzerine derlediğim yazılardan, görsellerden ve videolardan oluşan arşivimi bir kaynak olarak paylaşmak, yazılarınızla geliştirmek, yorumlarınızla zenginleştirmek istiyorum.

En iyi dileklerimle...

Tüm haberler yazarlarına aittir. Sadece bilgi amaçlı kullanılması ve haber yollarken kaynak bildirilmesi rica olunur.

HS EPI 'de Ara

22 Temmuz 2007 Pazar

Pazarlama ve Pazarlama İletişiminde Konumlandırmanın Stratejik Rolü


Yazan: Alper Menteşoğlu


Ürün veya hizmet üretildikten sonra, “Ürün nasıl pazarlanacak?” sorusu akla gelir ve bu soruyu “Nereden başlamalı?” sorusu takip eder. Konumlandırmayı, pazarlama ve pazarlama iletişimi çalışmalarının, -hedef kitle belirlendikten sonra- ikinci safhası olarak tanımlamak pek de yanlış olmayacaktır. Ürünün nasıl bir kimliği olacağı, hedef kitlesine nasıl ve hangi ortamlarda sunulacağının belirlenmesinde konumlandırmanın stratejik bir rolü bulunmaktadır.

Tüm bu hususlara değinmeden önce konumlandırmanın tanımını yapmak, konumlandırmanın iletişim stratejilerinde niçin temel taşlardan biri olduğunun anlaşılması açısından önemlidir. Çok geniş anlamı ile ürün konumlandırma, ürüne pazarda kişilik kazandırma olarak bilinir. Bir ürünü tüketicinin zihninde rakiplerinden ayıran özelliklerini algılaması olarak da düşünülebilir. Ürünün kişiliği olarak düşünüldüğünde, tüketicinin zaman içerisinde ürünle ilgili algılamaları sonucu ortaya çıkan imajdır. İşletmelerin, ürünlerini rakiplerinkinden farklılaştırarak tüketicinin zihninde özel bir konuma getirmektir

Yazının devamı için başlığını tıklatınız...

Hiç yorum yok: